Referat generalforsamling DMKF 2023

Generalforsamlingen afholdt lørdag den 10 juni kl 16:00 på adressen
Jyllingevej 303, DK–2610 Rødovre (Ejbybunkeren),– med følgende dagsorden jf. vedtægterne

1. Valg af stemmeoptællere.
Michael Mosegaard og Jakob Flamand Bjerager.

1. Valg af dirigent.
    Peter Atti.
  2. Valg af referent.
    Christian Flamand
  3. Formanden aflægger beretning.
    Formand Jesper Vilhelmsen beretning – godkendt.
  4. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse.
    Det reviderede regnskab blev godkendt.
  5. Behandling af indkomne forslag (se nedenfor)
    Michael Mosegaard trak forslag om æresmedlem tilbage. Bestyrelsen vil behandle emnet på bestyrelsesmøde, da der ikke pt foreligger retningslinjer for begrebet æresmedlem.
  6. Valg af:
    a 1 Formand – Jesper Vilhelmsen – villig til genvalg
    Genvalgtb. 2 Bestyrelsesmedlemmer (se nedenfor)
    i. Christian Flamand – villig til genvalg
    Genvalgt
    ii. Leif Højris – Ikke villig til genvalg – se noter.
    b. 1 Suppleant.
    i. Leif Højris – villig til genvalg.
    Genvalgt. 29/8 ændring -se noter.
    c. 1 Revisor.
    i. Christian Sauer er villig til genvalg
    Genvalgt.
    8. Godkendelse af budget, herunder fastsættelse af kontingent.
    Det blev vedtaget, at kontingent gældende fra 2024 er på Kr.300,-
  7. Eventuelt.
    Michael Mosegaard takkede for den store opmærksomhed ved Leif Lægaards begravelse.

Note1:  Da der ikke blev fundet en kandidat til den ledige bestyrelsespost, blev det besluttet, at der vil blive indkaldt til ekstraordinær generalforsamling når en kandidat haves.

Note 2: tilføjet 29/8. Oprindelige referat ændres, idet det var en fejl, at Leif trak sit kandidatur. Der blev således ikke valgt nogen til suppleant posten.

Der var ikke indkommet nogen brevstemmer.

Formanden takkede for god ro og orden og afsluttede således mødet.

Referent

Christian Flamand.

FORMANDENS BERETNING

Medlemmer: Der var pr. 01.06 .2023 registreret 167 betalende medlemmer i DMKF.

Fra Sekretariatet:

Vi har haft en tilvækst på 12 medlemmer, har tabt 20 medlemmer og er i skrivende stund 167.

Der er ellers blevet gjort en del for at holde på dem. Der blev sendt opkrævning ud pr email i midten af januar og desuden brev til de efterhånden ganske få medlemmer, som vi ikke har en emailadresse på.

Rykker 1 blev sendt i midten af februar (email)

Rykker 2 blev sendt i april (email).

Det er endelig lykkedes at finde en afløser til posten som medlemssekretær (Liza Larsen) og hun forventes at overtage august/september.Det er så foreløbigt mit sidste hverv i DMKF efter 28 år på adskillige poster i foreningen, i kortere eller (meget) længere perioder: Bestyrelsesmedlem, kasserer, bladredaktør, webredaktør og medlemssekretær.

Ingen ved hvad fremtiden bringer.

Aktiviteter: Vi har pt ingen Arrangements koordinator, så det er lagt ud til medlemmerne, og det ser faktisk ud til, at virke. Der er en bred vifte af træf og arrangementer i år, og for blot at nævne nogle:

4 Maj København/Kolding

Krigshistorisk Festival (her)

Egholm

Stevnsfortet

Militær Historisk Træf – Hanstholm

Military days,

Kulturnatten,- samt lokale initiativer foranlediget af medlemmer selv hen over året, så man kan komme ud og lufte sin køretøjer, og møde hinanden eller andfre veteranbils entuiaster

DMKF er med i to hovedorganisationer organisationer Motorhistorisk Samråd (MhS), og Danmakrs Hærhistoriske Museer (DHM):

MhS – DMKF deltog som altid ved deres årsmøde repræsenteret af NK/DMKF. MhS har stadig gang i en del uafklarede forhold angående miljøafgifter, og fremtiden for os der benytter fosile brændstoffer, miljøzone problematik etc både herhjemme samt på EU plan via den europæiske hovedorganisation FIVA. Følg med via forum og bladet som

løbende vil dække dette.

DHM – Der er blevet afholdt to seminarer siden sidste GF. Som altid er der gjort en del ud af networking hvilket DMKF plejer, at få en del ud af. Det sidste møde blev dog noget afkortet i og med, at man skulle bruge faciliteterne til uddannelse af personel fra en krigsførende øst-europæisk stat, så museale interesser måtte vige for nationale interesser.

Hjemmesiden – er efter en tumultagtig proces genopstået i ny form og på nyt webhotel. Webteamet har brugt endog ikke så lidt tid på, at få den på plads, og vi har alle måtte være tålmodige. Der er en del som man skal vænne sig til sammenlignet med en gamle side, og ting der stadig ikke virker, men igen vær tålmodig, det kommer.  Der er stadig rigtigt mange som ikke er bekendt med hvad der er af hjælp, at finde på siden i form af publikationer, manualer, artikler, links til forhandlere og resurser etc. Det vil webteamet sammen med bestyrelsen søge, at gøre noget ved med oplysende artikler i bladet.

Forum – kunnne stadig være bedre brugt af medlemmerne, så det opfordres der hermed til, det er medlemmernes forum, og her man kan spørge og få svar.

• Facebook – vi har to profiler ”Reklamesøjlen” med begrænset tilgang, og en reel side – der arbejdes stadig på en løsning så denne sidste side og forum koordineres bedre, men reetableringen af hjemmesiden har gjort, at man ikke rigtig er kommet helt i mål her, dette forventes dog., at ske hen over sensommeren/efteråret.
  • Bladet – Bladredaktionen har igen arbejdet hårdt for, at få de planlagte 4 – 5 årlige blade udgivet. Det er en stadig kamp at få materiale til bladet, og igen kan jeg kun opfordre til, at man bidrager med artikler. Layoutet har tydeligvis fået et markant løft, og det kan ses og mærkes på den feedback man møder når man snakker med medlemmer, og andre læsere af vores blad, så stor ros til teamet,

Alt i alt kan DMKF se tilbage på et godt og positivt år, men et væld af aktiviteter. Jylland/Fyn er også begyndt, at få kortere mellem aktiviteterne, godt hjulpet til, af en stadig voksende klikke, af for tiden primært østjyder.

Dette var formandens beretning

Jesper Wilhelmsen/Formand